Tu kupisz on-line:
Kupujesz bilet przez Internet? Zapoznaj się z: informacją o przetwarzaniu danych osobowych przez Tatrzański Park Narodowy (tutaj), Regulaminem usługi e-bilety, Regulaminem Przewozu Osób Autobusami oraz Regulaminem parkingu w rejonie Morskiego Oka – jeśli korzystasz z usługi rezerwacji miejsca parkingowego online, która jest wymagana od osób chcących dostać się własnym samochodem na parkingi najbliżej wejścia na szlak. Tatrzański Park Narodowy nie jest sprzedawcą biletów na przewozy, a jedynie pośredniczy w sprzedaży. Więcej informacji.
Parkingi w rejonie Morskiego Oka. Pytasz? Odpowiadamy:
- Jak dokonać rezerwacji miejsca parkingowego w rejonie Morskiego Oka?
Rezerwacji należy dokonać za pośrednictwem strony tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety. To szybki i łatwy sposób.
*Istnieje możliwość zakupu biletu w naszym Punkcie Informacji Turystycznej (ul. Chałubińskiego 44) w godzinach 7:30-15:30. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.
- Czy rezerwacja online dotyczy także parkingu na Łysej Polanie?
Tak. Teren niestrzeżonego parkingu w rejonie Morskiego Oka stanowi ogrodzony obszar na Palenicy Białczańskiej, Łysej Polanie oraz w wyszczególnionych terminach na poboczu drogi pomiędzy Łysą Polaną a Palenicą Białczańską, a także przy budynku dawnej Strażnicy.
- Czy jest możliwość zaparkowania na parkingach w rejonie Morskiego Oka bez rezerwacji?
Nie. Wjazd na parkingi TPN w rejonie Morskiego Oka możliwy jest wyłącznie z e-biletem kupionym za pośrednictwem strony tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety.
*Dla osób nieposiadających konta do płatności internetowych istnieje możliwość zakupu biletu z płatnością gotówkową w naszym Punkcie Informacji Turystycznej (ul. Chałubińskiego 44). Aktualne godziny otwarcia Punktu można sprawdzić tutaj. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.
- Czy mogę dokonać zwrotu rezerwacji lub zmiany terminu?
Tak. Należy to zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl.
- Ponieważ pogoda jednak nie dopisała, nie pojechaliśmy do Morskiego Oka, czy mogę otrzymać zwrot za niewykorzystane miejsce parkingowe?
Nie, w takiej sytuacji nie ma możliwości zwrotu, miejsce było zarezerwowane przez cały dzień. Zwrot lub zmianę terminu należy zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl – niezależnie od przyczyn rezygnacji bądź zmiany terminu.
- Przyjadę jednak innym samochodem. Czy mogę zmienić nr rejestracyjny podany w zamówieniu?
Tak. Należy to zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl.
- Nie dostałem potwierdzenia rezerwacji na mejla, co zrobić?
Przede wszystkim przeszukać SPAM, jeśli tam go nie ma, należy skontaktować się z nami pod adresem ebilety@tpn.pl. Sprawdzimy, czy w zamówieniu na przykład nie podano błędnego adresu i wyślemy potwierdzenie ponownie.
- Co mam zrobić z potwierdzeniem rezerwacji?
Należy je wydrukować lub zapisać w telefonie (lub innym urządzeniu mobilnym) i po przyjeździe okazać obsłudze parkingu. Wczytywanie na miejscu może okazać się niemożliwe z powodu problemów z zasięgiem w rejonie Łysej Polany i Palenicy Białczańskiej.
- Czy mam możliwość wyboru parkingu, na którym postawię samochód?
Nie, rezerwacja obejmuje łącznie obszar: na Palenicy Białczańskiej, Łysej Polanie oraz w wyszczególnionych terminach na poboczu drogi pomiędzy Łysą Polaną a Palenicą Białczańską, a także przy budynku dawnej Strażnicy. O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu, po to aby w tym rejonie ruch przebiegał w miarę możliwości płynnie.
11. Od której godziny parking jest czynny?
W okresie od 1 marca do 30 listopada parking jest czynny od świtu do zmierzchu. W przypadku tak wczesnego przyjazdu należy wykupić online także bilet wstępu, ponieważ kasy mogą być jeszcze zamknięte.
12. Czy jeśli przyjadę na parking na przykład dopiero o 15, to miejsce nadal będzie na mnie czekało?
Tak, zarezerwowane miejsce czeka przez cały dzień.
13. O której przyjechać na parking, aby ominąć korki?
To zależy od pogody. W słoneczny dzień korki tworzą się już dość wcześnie rano, choć w ostatnich dniach obserwujemy poprawę tej sytuacji. Najlepiej dojechać na miejsce nie później niż 8.00.
14. Ile kosztuje rezerwacja miejsca parkingowego?
Według aktualnego cennika bilet można kupić już od 25 zł, a w szczycie sezonu po 45 zł (Szczegółowy cennik). Na parkingach w rejonie Morskiego Oka obowiązują ceny zróżnicowane w zależności od tego czy rezerwacja miejsca parkingowego dotyczy weekendu, czy dni w tygodniu, wysokiego bądź niskiego sezonu. Rezerwacja jest ważna w godzinach działania parkingu.
15. Czy jako osoba z niepełnosprawnością mam możliwość zarezerwowania miejsca na Palenicy Białczańskiej?
Tak, wcześniejsza rezerwacja za pośrednictwem strony tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety jest wymagana. Na parkingu Palenica Białczańska jest wydzielonych 9 bezpłatnych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami, przebywających w pojeździe i legitymujących się ważną kartą parkingową osoby niepełnosprawnej.
16. Mam kilkudniowy nocleg w schronisku, co mam zrobić w takiej sytuacji?
Zarezerwować bilet na parking na wszystkie dni pobytu w schronisku, jest taka możliwość w systemie rezerwacyjnym.
17. Czy mogę zaparkować busem na parkingach w rejonie Morskiego Oka?
Bus (5–8 m długości) do 9 osób łącznie z kierowcą traktowany jest jako samochód osobowy i może parkować na tych parkingach. Przypominamy, że parkingi w rejonie Morskiego Oka przeznaczone są wyłącznie dla samochodów osobowych i motocykli. Wyjątek stanowią busy wykonujące transport wahadłowy.
18. Nie udało mi się zarezerwować miejsca na wybrany dzień, co mam zrobić?
Jeśli nie można wycieczki przełożyć na kolejny dzień, są jeszcze inne opcje. W okresie wakacyjnym uruchomione są alternatywne parkingi w Białce Tatrzańskiej przy Ośrodku Narciarskim Kotelnica Białczańska, w Bukowinie Tatrzańskiej przy Stacji Narciarskiej Rusiń-Ski oraz w rejonie Polany Zgorzelisko przy Górnej Stacji Narciarskiej Małe Ciche, skąd kursował regularny transport publiczny. Można skorzystać także z transportu publicznego z miejscowości, w której się Państwo zatrzymali.
19. Czy jeśli przyjadę pod wieczór (mam zarezerwowany nocleg w schronisku), za pierwszy dzień również płacę normalną opłatę?
Tak, ponieważ miejsce zarezerwowane jest na cały dzień.
20. Czy autokar może przywieźć i wysadzić grupę na Palenicy Białczańskiej?
Tak, autokar może przywieźć grupę na parking na Palenicy Białczańskiej i tam ją zostawić, a następnie odjechać na inny parking.
21. Czy na inne parkingi przy wejściach do Tatrzańskiego Parku Narodowego również muszę zarezerwować miejsce online?
Nie, rezerwacja online dotyczy tylko parkingów w rejonie Morskiego Oka.
22. Jak otrzymać fakturę za zakup biletu?
Potrzebę wystawienia faktury należy zgłosić przed dokonaniem płatności. Wypełniając formularz zamówienia na stronie tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety, należy zaznaczyć pole Chcę otrzymać fakturę i wpisać dane. W przypadku nie wybrania takiej opcji, faktura nie zostanie wystawiona.
Jeśli masz więcej pytań, zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem usługi e-bilety oraz Regulaminem parkingu w rejonie Morskiego Oka lub do kontaktu mejlowego ebilety@tpn.pl lub telefonicznego (połączenia głosowe, nie odpowiadamy na smsy) +48 885 989 427 (codziennie, z wyjątkiem świąt) w godzinach 07.00–13.00).
Bilety wstępu można kupić również za pośrednictwem aplikacji SkyCash i mPay.
W sprzedaży dostępne są następujące bilety TPN: jednorazowe ulgowe za 4,50 zł, normalne za 9,00 zł, 7-dniowe ulgowe za 22,50 zł i normalne za 45,00 zł oraz bilety dla grupy do 10 osób – ulgowe za 40,50 zł i normalne za 81,00 zł.
Aplikację SkyCash można pobrać za darmo z Google Play, App Store, jak również po wpisaniu w przeglądarce internetowej telefonu adresu skycash.com.
Aplikację mPay można pobrać za darmo z Google Play i App Store, Microsoft, jak również po wpisaniu w przeglądarce internetowej telefonu adresu app.mpay.pl.
Na terenie Parku nie zawsze jest dostępny internet. Zachęcamy do zakupu biletu jeszcze przed wyruszeniem w Tatry – w miejscu zakwaterowania.
Kontrola biletu na punktach wejścia może odbywać się „offline”.
Regulamin usługi SkyCash.
Regulamin usługi mPay.
PZU NNW na Szlaku
Wraz z biletem wstępu do TPN można kupić ubezpieczenie NNW na Szlaku, które zapewnia odszkodowanie w razie nieszczęśliwego wypadku podczas wizyty w Tatrzańskim Parku Narodowym, a także po słowackiej stronie Tatr (TANAP). W ramach ubezpieczenia oferowane jest pokrycie kosztów akcji ratowniczej na Słowacji do 40 000 zł (także przy użyciu śmigłowca), odszkodowanie za wypadek do 25 000 zł oraz pokrycie kosztów związanych z leczeniem powypadkowym.
Ubezpieczenie NNW na Szlaku kupicie na stronie www.nnwnaszlaku.pl (tam znajdziecie też więcej informacji na temat warunków ubezpieczenia).
Szczegółowy cennik biletów i opłat parkingowych w TPN.
Szczegółowy cennik parkingów w rejonie Morskiego Oka (Palenica Białczańska, Łysa Polana).
Regulamin parkingów w rejonie Palenicy Białczańskiej.
TATRZAŃSKIE WAGARY (czytaj więcej):
Regulamin półkolonii.
