E-bilety na parkingi w rejonie Morskiego Oka obowiązują także poza sezonem

27 września 2021
Aktualizacja: 30 września 2021

Przypominamy, że wszyscy turyści chcący dojechać własnym samochodem na Łysą Polanę bądź Palenicę Białczańską, gdzie rozpoczyna się szlak m.in. do Morskiego Oka, muszą wykupić e-bilet za pośrednictwem strony tpn.pl. Możliwość opłat u obsługi parkingu jest wyłączona, nawet jeśli dostępne są wolne miejsca.

W sprzedaży online są wszystkie miejsca parkingowe w tym rejonie (Palenica Białczańska oraz Łysa Polana). Bilet można w łatwy i szybki sposób kupić na bieżąco przez stronę internetową tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety – pod warunkiem, że bilety nie zostaną wyprzedane wcześniej. Zalecamy zakup z wyprzedzeniem przynajmniej jednodniowym, zwłaszcza w przypadku weekendów. Opłata za miejsce parkingowe wynosi 35 zł. Rekomendujemy przyjazd przed 8, w celu uniknięcia korków dojazdowych. Posiadając e-bilet, turysta ma gwarancję, że będzie miał gdzie zostawić samochód niezależnie od godziny dojazdu. Jednak zwracamy uwagę na to, że to kolejność przyjazdu decyduje o tym, czy samochód będzie zaparkowany na Palenicy Białczańskiej (bliżej wejścia na szlak) czy na Łysej Polanie. Konieczność posiadania wcześniej wykupionego e-biletu dotyczy także osób nocujących w schroniskach oraz osób korzystających z miejsc dla osób z niepełnosprawnościami (w takim wypadku prosimy o wybór odpowiedniej opcji e-biletu w okienku sprzedażowym).


Zwracamy także uwagę na to, że w sieci pojawiły się bilety elektroniczne na inny parking komunikowane jako „parking do Morskiego Oka", nienależący do TPN i takich e-biletów nie uwzględniamy. Prosimy zwracać uwagę na źródło i opis usługi, którą Państwo wykupują. 

Dla osób nieposiadających konta do płatności internetowych uruchomiliśmy możliwość zakupu biletu z płatnością gotówkową w naszym Punkcie Informacji Turystycznej (ul. Chałubińskiego 44), który czynny jest codziennie od 7.30 do 16.30. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.

Zachęcamy także do zakupu biletów wstępu do Parku drogą elektroniczną za pośrednictwem strony tpn.pl oraz w aplikacjach SkyCash i mPay lub (szczegóły: tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety).

Uwaga: bilet wstępu do Parku oraz potwierdzenie rezerwacji miejsca parkingowego TPN najlepiej jest zapisać w telefonie lub wydrukować, aby były dostępne do okazania w przypadku braku zasięgu sieci komórkowych, co często ma miejsce na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Uwagi i pytania dotyczące biletów i parkingów TPN prosimy zgłaszać pod adresem: ebilety@tpn.pl lub telefonicznie +48 885 989 427 (codziennie w godzinach 7.00–15.00). Będziemy wdzięczni za sygnały dotyczące nieprawidłowości w funkcjonowaniu parkingów.

Drukuj