Aplikacja „Ratunek”

27 kwietnia 2015

Dzięki darmowej aplikacji telefonicznej „Ratunek” znacznie zwiększy się bezpieczeństwo turystów. W razie wypadku czy zaginięcia osoba poszkodowana może w szybki i łatwy sposób powiadomić odpowiednie służby ratownicze i szybciej otrzymać skuteczną pomoc. W połowie kwietnia przy punktach wejścia do Tatrzańskiego Parku Narodowego pojawiły się tabliczki promujące ten system powiadamiania o wypadku.

Od momentu pojawienia się telefonów komórkowych zgłaszanie wypadków jest o wiele łatwiejsze, dzięki czemu pomoc dociera szybciej. Niestety często zdarza się, że potrzebujący pomocy nie potrafią precyzyjnie określić miejsca, w którym się znajdują, a telefon odmawia posłuszeństwa.

Aplikacja „Ratunek” znacznie upraszcza proces wzywania pomocy! W sytuacji, kiedy okaże się potrzebna, należy uruchomić aplikację, naciskając trzykrotnie ikonę z niebieskim krzyżem. Telefon poprosi o włączenie GPS-u, a następnie aplikacja automatycznie wybierze zintegrowany z nią numer ratunkowy (w górach 601 100 300) i sama nawiąże połączenie z właściwą służbą ratowniczą. W momencie zgłaszania wypadku na aplikacjach dyspozytorskich ratowników pojawią się takie informacje jak: numer, z którego wzywana jest pomoc, informacja o stanie naładowania baterii, a w trakcie rozmowy z ratownikiem dyżurnym za pośrednictwem SMS zostanie przekazana lokalizacja osoby dzwoniącej.

Szczegóły dotyczące działania aplikacji i możliwość jej pobrania na stronie www.ratunek.eu.

Drukuj